Knäck på hela spisen

Idag har jag varit o julhandlat med nästan hela familjen, syrran var inte med. Pappa köpte en radiostyrd helikopter till sig själv bl.a. och vi köpte massa julmat, vi va tvungna att åka till 3 olika butiker innan vi köpte allt vi behövde >_< först fanns det ingen julskinka o sen hittade vi inga skumtomtar :( så det va ett himmla farande:P 
sedan åkte pappa och Emil och köpte en fin julgran som vi ska klä imorgon.

Det blev även lite julbak på kvällen idag, jag och pappa lagade knäck, och jag tror inte pappa har gjort det så många gånger innan för han lämnade knäcken ensam med högvärme på plattan så när jag kom tillbaka så var det knäck över hela spisen :P men det löste sig tillslut och knäcken blev jättegod^^,

jag pratade lite med min pojkvän innan idag som har varit ute och jagat med sin styvfar, han sköt sitt första rådjur. den va tydligen jättestor. så det var kul att höra, jag har värsta mannen till pojkvänn;D
Han berättade också att de hade drivit ut en mamma och hennes kid på en is som inte höll, så mamman åkte igenom och kom inte upp så de va tvungna att skjuta den och sedan ta upp henne, dock så sprang kidden iväg och de kunde inte hitta den T_T men det är sådant som händer. hoppas att den va stor nog så den klara sig själv.


Nu ska jag nog snart sova, för jag har haft sådan himmla huvudverk hela dagen, som vägrar att gå över.

God jul på er alla om jag inte skriver något mer innan jul!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0